راهنمای دسته بندی کامیون ها
نوشته شده توسط : باس درایور

امروزه خودروهای سنگین و دیزلی مختلفی در جاده ها وجود دارد. در ایالات متحده، از سیستم‌های طبقه‌بندی کامیون‌ها برای کمک به تشخیص آنچه وسایل نقلیه بزرگ برای انجام دادن ساخته شده‌اند، استفاده می‌شود.

 

کسانی که در صنایع خودروسازی و دیزل کار می کنند با این سیستم ها آشنا هستند. به جای اینکه به سادگی یک کامیون را ببینند که در خیابان در حال رانندگی است، آنها می دانند چگونه این وسایل نقلیه را در کلاس ها و نام های مناسب خود دسته بندی کنند.

دلایل زیادی برای اهمیت این سیستم های طبقه بندی وجود دارد. به خواندن ادامه دهید تا در مورد آنها و همچنین نحوه طبقه بندی وسایل نقلیه مختلف اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پیشنهاد می کنیم برای خرید لوازم یدکی ماشین سنگین به تهران یکتا مراجعه کنید.

 

رتبه بندی وزن ناخالص خودرو

وسایل نقلیه در ایالات متحده بر اساس رتبه بندی وزن ناخالص خودرو (GVWR) در مقیاس 1 تا 9 طبقه بندی می شوند که 9 بزرگترین GVWR ممکن است.

 

طبقه بندی کامیون به GVWR نگاه می کند، که حداکثر وزن کامیون به اضافه مقداری است که می تواند به طور کامل حمل کند. این شامل:

 

مسافران

سوخت

محصولات / محموله

لوازم جانبی مانند زبانه تریلر

این طبقه بندی ها برای ایمنی و تعیین تجاری در هنگام ثبت نام وسایل نقلیه مهم هستند. آنها همچنین می توانند 
به تعیین اینکه آیا کامیون باید در ایستگاه وزن کشی توقف کند، مدت زمانی که یک کامیون می تواند کار کند و چه
نوع مجوزهایی برای رانندگی با آن نیاز است کمک کنند.
 
علائم و مجوزهای خاصی ممکن است لازم باشد هنگام حمل تجهیزات بزرگ یا دارای اضافه وزن مشخص شوند.
وزارت حمل و نقل (DOT) همچنین مقررات شماره را تعیین می کند. اگر وسیله نقلیه ای بیش از 10001 پوند وزن
داشته باشد، باید یک عدد DOT در هر دو طرف وجود داشته باشد.
 
دانستن طبقه بندی صحیح کامیون ها همچنین می تواند به تکنسین ها کمک کند تا برای انجام تعمیر و نگهداری
خودرو آماده شوند. ممکن است یک مغازه نیاز داشته باشد که مقدار مشخصی از فضا را کنار بگذارد و بسته به
اینکه وسیله نقلیه در کدام طبقه قرار می‌گیرد، محل کار را آماده کند.
 
رانندگان برای استفاده از وسایل نقلیه به مجوزهای خاصی از جمله گواهینامه رانندگی تجاری (CDL) نیاز دارند. 
CDL ها به کلاس های A، B و C تقسیم می شوند. یکی از عواملی که تعیین می کند کدام گواهینامه مورد نیاز
است می تواند GVWR باشد، در حالی که عامل دیگری می تواند این باشد که آیا وسیله نقلیه برای حمل بیش
از 10 مسافر از جمله راننده استفاده شده است یا خیر.
 
طبقه بندی کامیون ها
دسته بندی برای طبقه بندی وسایل نقلیه و کامیون ها از کلاس 1 تا کلاس 9 است:
 
کلاس های 1-3: سبک
سه کلاس اول شامل وسایل نقلیه غیرتجاری می شود. اینها می توانند شامل SUV، مینی ون و وانت بار باشند.
اینها خودروهای سبک محسوب می شوند.
 
کلاس های 4-6: وظیفه متوسط
کامیون های متوسط ​​در این مجموعه قرار می گیرند، از جمله برخی از کامیون های سایز کامل که به صورت غیرتجاری
استفاده می شوند. اکثر وسایل نقلیه در این کلاس ها به صورت تجاری استفاده می شوند، هرچند:
 
کلاس 4: GVWR برای این کلاس بین 14001 تا 16000 پوند است. کامیون فورد F-450 Super Duty® به همراه
کامیون‌های جعبه‌ای، کامیون‌های پیاده‌رو و کامیون‌های تحویل شهری در این محدوده قرار می‌گیرد.
کلاس 5: کامیون های بین 16001 تا 19500 پوند در این کلاس قرار می گیرند. تعداد کمی از وسایل نقلیه به صورت
غیرتجاری در این کلاس استفاده می شوند، اما در درجه اول این کلاس شامل کامیون های سطلی و کامیون های
حمل و نقل و پیاده روی بزرگتر است.
کلاس 6: کامیون کلاس 6 چیست؟ 
کامیون های تجاری متوسط ​​در این کلاس قرار می گیرند که بین 19501 تا 26000 پوند را پوشش می دهد. اتوبوس
های مدرسه و همچنین کامیون های نوشیدنی و تک محور در این کلاس قرار دارند. این نیز همان کلاسی است
که نیاز به CDL اغلب شروع می شود.
کلاس های 7-8: کارهای سنگین
دکل های بزرگ و سایر وسایل نقلیه تجاری و سنگین از این بخش طبقه بندی می شوند.
کلاس 7: کامیون کلاس 7 چیست؟
 GVWR ها از 26001 تا 33000 پوند متغیر هستند. اکثر این خودروها ممکن است دارای سه محور یا بیشتر باشند.
هر چیزی از اتوبوس های حمل و نقل شهری گرفته تا رفتگرهای خیابانی و کامیون های کوچکتر مبلمان نیز می تواند
در این دسته قرار گیرد.
کلاس 8: کامیون کلاس 8 چیست؟
 دکل‌های بزرگی که دارای GVWR بیش از 33000 پوند هستند در این دسته قرار می‌گیرند و گاهی اوقات می‌توان
آن‌ها را به‌جای کار سنگین به‌عنوان «وظیفه شدید» نامید. کامیون های سیمان و کمپرسی، همراه با دکل های بزرگ
از تولیدکنندگانی مانند Peterbilt و Freightliner وجود دارند.
کلاس 9: فوق سنگین/خاص
در حالی که اکثر نیمه کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین در کلاس 8 قرار دارند، ممکن است حداکثر محدودیت بر اساس
مورد به مورد تعیین شود. این کار با استفاده از فرمول وزن ناخالص پل فدرال انجام می شود.
 
کلاس 9: این کلاس شامل کامیون های فوق سنگین/خاص مانند کامیون های تک تریلر پنج محوره می شود. این
شامل تمام وسایل نقلیه پنج محور متشکل از دو واحد است که یکی از آنها یک واحد قدرت تراکتور یا کامیون مستقیم است.
این به دکل های بزرگی که طولانی تر و سنگین تر هستند کمک می کند تا در بزرگراه های بین ایالتی حرکت کنند. 
ایالت ها نیز بسته به آنچه فرمول وزن ناخالص پل فدرال تعیین می کند، استثناهای مختلفی را مجاز می دانند.
 
آموزش فناوری دیزل در UTI
طبقه بندی های مختلفی برای وسایل نقلیه و کامیون ها وجود دارد. یکی از مواردی که همچنان صادق است، 
اهمیت عملکرد خوب این وسایل نقلیه است.
 
این ماشین‌های قدرتمند به تکنسین‌های آموزش دیده دیزل متکی هستند تا آنها را عملیاتی نگه دارند تا بتوانند 
وظایف مهمی را انجام دهند که بر زندگی روزمره ما تأثیر می‌گذارد. می توانید در برنامه Diesel Technology ارائه
شده در UTI ثبت نام کنید و نحوه تشخیص و تعمیر مشکلات در طیف وسیعی از کامیون های بزرگ را بیاموزید.
 

منبع: https://www.uti.edu/blog/diesel/truck-classifications





:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: